Amíg nálunk még várni kell a következő Zenei Hálózatok konferenciára, addig a tengerentúlon és lengyel barátainknál belehúztak a konferenciázásba; a legígéretesebbek közül szemezgettünk most nektek:
Rethink Music Conference – 2011 április 25-27, Boston, MA, USA.
Úgy látszik már a Harvardig is elért a kezdeményezésünk, aminek nagyon örülünk, és egyben továbbítjuk is a hírt: a Berklee College of Music, a MIDEM és a Berkman Center for Internet & Society és a Harvard Business School együtt szervez konferenciát, ahol egy ötvenezer dolláros díjat is átadnak a legjobb zenei üzleti modellért.
Music and Environment: Place, Context, Conjuncture. IASPM-Canada Annual Conference – 2011 június 16-19, Schulich School of Music, McGill University, Montreal, Kanada.
Anyaszervezetünk, az IASPM kanadai szekciójának (balra a távolról festői Montréal) éves konferenciáját ezúttal a zene és környezet kapcsolatára élezte ki: minden ezzel kapcsolatos előadást szeretettel várnak, a sampling mint újrahasznosítástól a zene és környezetkritikán át a zene és tájkép, építészet és dizájn gondolattársításokig bezárólag.
Cash Rules Everything Around Me: Music and Money. 2011 EMP Pop Conference at UCLA – 2011 február 24 – 27, Los Angeles, California, USA.
Az Experience Music Project és a UCLA Department of Musicology közös konferenciáján minden a pénz körül forog majd, olyan témákban várnak előadásokat, mint a zenészek „eladása” és a kompromisszum viszonya, a zeneipar, osztály és globalizáció viszonya, szponzoráció és a hi-fi esztétikája.
The Gothic – Exploring Critical Issues. 2nd Global Conference – 2011, május 16 – 18, Varsó, Lengyelország.
Ha már elég a tengerentúli konferenciákból, Lengyelországban egy gótikus konferenciát érdemes csekkolni, ahol gyakorlatilag minden olyan téma előkerül, ami bármilyen módon kapcsolódik a goth kultúra bármelyik értelmezéséhez, legyen az zene, irodalom vagy éppen építészet.
Popular Music Essay Competition. Questioning popular music orthodoxies
Aki pedig inkább írna, annak itt van a Popular Music esszépályázata: a rangos folyóirat olyan írásokat vár, amelyek a populáris zenei ortodoxiákat kérdőjelezik meg.