Zenei hálózatok

Zene, műfajok és közösségek az online hálózatok és az átalakuló zeneipar korában – Blog, könyv, közösség. Bővebben >>>

A Zenei hálózatok kötet megvásárolható a jobb könyvesboltokban, vagy ingyen letölthető a lenti képre kattintva! Az eBook-formátumért katt ide >>>!

Zenék, műfajok az ezredforduló után. Ha érdekel, mi a helyzet a zenével az online hálózatok korában, töltsd le a Zenei Hálózatok kötetet!

Levlista

Google Csoportok
Feliratkozás a(z) Zenei hálózatok csoportra
E-mail:
Csoport meglátogatása

Címkék

.epub (1) absztraktok (1) adatbázis (1) adorno (1) ajánló (1) állambiztonság (1) amerika (1) anarcho-punk (1) apple (1) artisjus (1) aspecto (1) a klasszikusnak számító zenei szubkultúrák és életstílus továbbélése (1) a kultuszképzés alakzatai a populáris zene kritikájában (1) a médiafogyasztás átalakulása az ezredfordulótól napjainkig (1) a politika határai a black metalban (1) barna emília (4) batta barnabás (3) beszámoló (7) bizalom (1) blues (1) bodó balázs (1) bodrogi andrás (1) brand&music (2) business (1) buzás andrea (5) call for papers (5) cd (1) cfp (12) cider (1) crass (1) crowdfunding (1) csapatás (1) cybercultures (1) dalszerző kurzus (1) deathcore (1) demenczia rituális bolondokháza a csehországi psytrance partikon (1) digitális (1) digitális zenepiac (1) digi pop és új regiszterek (1) díjak (1) disztribúció (1) dobó mátyás (1) dubrovszki dániel (4) eastbound (2) ebook (1) elektronikus (2) előadás (28) előadások (2) előadók (1) elte (1) esszé (4) etika (1) extrém színterek (1) extrém zenei műfajok és online közösségek (1) facebook (1) fandom (1) felhívás (2) felhő (1) fesztivál (1) fesztiválok (1) fiatalság (1) fine cut bodies (1) fodor attila kevin (1) folyóirat (2) francia (1) free ingyenes hozzáférés sikeres üzleti modell (1) gedeon valéria (1) gelegonya edina (1) gender (1) geoff stahl (1) gerényi gábor (1) gijón (1) gitár (1) google (1) goth (1) grunge (1) gyulai attila (1) hanghálózatok metakommunikációja (1) hangminták (1) hardcore (1) hatalom (1) heavy metal (1) hír (1) hubai gergely (1) ignácz ádám (4) ilg barbara (1) indie (1) ingyen cucc (1) inspiráció (1) interjú (1) internet (1) iPod (1) jazz (1) jog (1) jogkezelők (1) jogok (1) kalózok (1) kidobott fimzenék (1) kitzinger dávid (3) klasszikus zene (1) Klausz Melinda (1) kodaj dániel (4) komolyzene (2) könczöl orsi (2) konferencia (10) konferencia-felhívás (1) konferenciabeszámoló (1) konferenciafelhívás (8) könnyűzene (1) kontroll modell (1) könyv (2) könyvbemutató (2) kossuth (1) köszönet (1) kötet (2) kovács balázs (1) közép-európai (1) közösségek (1) közösségi (1) krémer tamás (1) kritika (1) kutatás (2) lapszám (1) lemeztúrás (1) lemeztúrás az internet után (1) lengyel dóra (1) letöltés (1) london (4) l varga péter (1) mainstream (1) mancs (1) márkázás (1) marketing (1) média (2) médiareprezentáció (1) médiavisszhang (1) memphis (1) menedzsment (1) metal (1) mezei péter (4) michael azerrad (1) mito (1) mix (1) MNS (1) mobile (1) morcz fruzsina (1) mp3 (1) mr2 petőfi (2) mta (2) műfajok (1) mulatás (1) munkaetika (1) music (2) music networks seminar (1) myspace (1) németh gergely (1) nemzeti és transzlokális (1) newcastle (1) new orleans (1) nirvana (1) nyeremény (1) okosba (1) okostelefonok (1) online (1) online közösségi média (1) online zenei színterek esettanulmány liverpoolból (1) önreprezentáció és önreklám a zenei hálózatokban (1) óriás kislemez (1) összes előadás (1) our band could be your life (1) paizs miklós (1) Pannon egyetem (1) partykultúra (1) patakfalvi czirják ágnes (1) pécs (2) pénz (1) pernecker dávid (2) pléh dániel (1) politika (1) popular (1) populáris zene (4) popular music studies (1) pr (1) prieger zsolt (1) program (4) pte btk (1) pulay gergő (1) punk (4) rádió (1) rákóczi balázs (2) ramones (1) reader (1) recorder (3) replika (2) riszpekt (1) robert hollands (1) rock (1) rögzített zene (1) roma hip-hop (1) sajtó (1) sampling (2) sony (1) sorsolás (1) sounds of cluj (1) sound design (1) spanyolország (1) study (1) such györgy (4) sütő márton (1) szabad zenei közösségek és hálózatok (1) székely levente (1) szervác attila (1) szervezők (1) szerzői (1) szerzői jog (2) szerzői jogi kalózok és a magyar piac (1) színtér (4) színterek (2) szocializmus (1) szubkultúra (3) tánczenei (1) tanulmány (1) társadalmi változás (1) tavaszi szezon (1) theodor w adorno (1) tófalvy tamás (10) tóth anett (1) trend (2) trever hagen (1) uh (1) uh fest (1) új zéland (1) ultrahang (1) ultrahang fest (1) underground (2) urban ppopcultures (1) útinapló (1) üzleti modellek (1) vályi gábor (3) vásárhelyi ágnes (1) vass norbert (1) videók (2) világzene (2) világzene vagy balkáni populáris kultúra az elismerés és kirekesztés szimbolikus formái (1) vitos botond (3) vol 1 (1) wellington (1) west balkán (1) weyer balázs (4) zene (3) zenehallgatás (1) zeneipar (8) zenei hálózatok estek (20) zenei hálózatok folyóirat (2) zenei hálózatok szeminárium (1) zenelejátszók (1) zenepiac (2) zeneszociológia (1) zhf (1) zhf 001 12 (1) ZHF 002 EP (1) zipkomm (1) Címkefelhő

Licenc

Creative Commons Licenc

Konferencia-felhívás: Zenei szubkultúrák médiareprezentációja

2011.01.18. 15:39 Zenei hálózatok

2011. április 29-30-án Pécsett rendez konferenciát a PTE BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszéke, valamint a PTE BTK IDI Modernitás Kultúratudományi Doktori Programja, „Zenei szubkultúrák médiareprezentációja” címmel - a konferenciára március 7-ikéig várják a jelentkezéseket.

Ahogy a szervezők fogalmaznak, „a szubkultúra-kutatás klasszikus képviselői (Willis, Jefferson, Clarke, Hebdige és mások) mindig is fokozott figyelmet fordítottak az ifjúsági szubkultúrák és a zenei média közötti kapcsolatokra. A zeneipar szerepe, az alternatív médiumok (underground/alternatív lemezkiadók, rádióállomások, a fanzine-szerkesztés, a kalózkiadások és egyéb zenei ritkaságok gyűjtése stb.) hosszú idő óta részét képezik a különféle szubkulturális csoportok aktivitásának. Ugyanakkor, ahogyan arra például a poszt-szubkulturalisták rámutatnak (Muggleton, Weinzierl, Stahl, Kellner, Hodkinson), a média ma már sokkal inkább megalkotja a szubkultúrákat, mintsem reprezentálja őket, s ez a zenei szubkultúrák esetében is jól megfigyelhető folyamat. Mindeközben a média üzeneteinek és tartalmainak radikálisan vagy ironikusan átértelmező megközelítése továbbra is lehetőséget biztosít ahhoz, hogy a rajongói vagy fogyasztói csoportok tagjai kilépjenek a tradicionális felfogás által hangsúlyozott passzív fogyasztói szerepkörükből, és a mindennapok dizájnereiként, a „szubkultúra stilisztáiként” lépjenek fel. E folyamatokkal párhuzamosan a szubkultúrák egyre inkább a média hálás témáiként jelennek meg, a megközelítések a sztárkultusz működtetésétől kezdve az előadói imázs-alkotáson keresztül a botrány-centrikus újságírásig terjednek. A média képei és működési mechanizmusai visszahatnak az előadók és rajongóik önmeghatározására is: példa erre a punk-zene, a metál zene, a hiphop ellentmondásos megítélése, vagy az olyan szupersztárok média-érzékeny imázs-építése, mint például David Bowie, Madonna, Michael Jackson, Eminem, vagy legújabban Lady Gaga esetében.

A vázolt problémakörökön belül, vagy azokat kiegészítve szeretnénk figyelmet fordítani – a médiareprezentáció kérdéskörén belül – az új médiumok megjelenése és térhódítása által előidézett folyamatokra. A fájlcserélő szolgáltatások által meghatározott új fogyasztási szokások mellett itt említhető a zenei fanzine-készítés funkcióinak áthelyeződése a hálózati fórumokra, a popzenei újságírás szerepének átalakulása, illetve a hálózatnak a szubkulturális közösségek szerveződésében betöltött szerepe is.”

A szervezők a következő témaköröket ajánlják az érdeklődők, jelentkezők figyelmébe:  

  
- a „szubkultúra” fogalmának átalakulása az új médiumok megjelenése következtében
- média és az identitásalkotás kapcsolata: az egyéni- és csoportidentitás újszerű dimenziói                      
- szubkultúrák az interneten (honlapok, fórumok, hírportálok, magazinok stb.) 
- a zenei televíziózás és rádiózás átalakulása a 2000-es években 
- a popzenei újságírás helyzete Magyarországon
- underground/alternatív/autonóm pozíciók a hagyományos és a hálózati médiafelületeken   

A konferenciára jelentkezés a tervezett előadás 2000-3000 karakteres összefoglalójának, illetve a jelentkezési lap (melynek sémáját a poszt alján megtalálhatjátok) beküldésével történik; a végleges programot a beérkezett szinopszisok alapján állítják össze.

Jelentkezési határidő: 2011. március 7. (hétfő).

A konferencia résztvevői számára szállást biztosítanak, melynek költségeit a szervezők állják, illetve szeretettel várják őket az első nap programját záró fogadáson.

kapcsolat: Havasréti József, Guld Ádám (havasreti.jozsef at commonline.hu, guld.adam at commonline.hu)

A jelentkezési lap:

Előadó neve:
Előadásának tervezett címe:
Az előadó foglalkozása:
Munkahelye:
Elérhetősége:
Szállást kér: igen/nem


Szólj hozzá!

Címkék: média pécs szubkultúra konferenciafelhívás médiareprezentáció pte btk

A bejegyzés trackback címe:

https://zeneihalozatok.blog.hu/api/trackback/id/tr212593114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.