Zenei hálózatok

Zene, műfajok és közösségek az online hálózatok és az átalakuló zeneipar korában – Blog, könyv, közösség. Bővebben >>>

A Zenei hálózatok kötet megvásárolható a jobb könyvesboltokban, vagy ingyen letölthető a lenti képre kattintva! Az eBook-formátumért katt ide >>>!

Zenék, műfajok az ezredforduló után. Ha érdekel, mi a helyzet a zenével az online hálózatok korában, töltsd le a Zenei Hálózatok kötetet!

Levlista

Google Csoportok
Feliratkozás a(z) Zenei hálózatok csoportra
E-mail:
Csoport meglátogatása

Címkék

.epub (1) absztraktok (1) adatbázis (1) adorno (1) ajánló (1) állambiztonság (1) amerika (1) anarcho-punk (1) apple (1) artisjus (1) aspecto (1) a klasszikusnak számító zenei szubkultúrák és életstílus továbbélése (1) a kultuszképzés alakzatai a populáris zene kritikájában (1) a médiafogyasztás átalakulása az ezredfordulótól napjainkig (1) a politika határai a black metalban (1) barna emília (4) batta barnabás (3) beszámoló (7) bizalom (1) blues (1) bodó balázs (1) bodrogi andrás (1) brand&music (2) business (1) buzás andrea (5) call for papers (5) cd (1) cfp (12) cider (1) crass (1) crowdfunding (1) csapatás (1) cybercultures (1) dalszerző kurzus (1) deathcore (1) demenczia rituális bolondokháza a csehországi psytrance partikon (1) digitális (1) digitális zenepiac (1) digi pop és új regiszterek (1) díjak (1) disztribúció (1) dobó mátyás (1) dubrovszki dániel (4) eastbound (2) ebook (1) elektronikus (2) előadás (28) előadások (2) előadók (1) elte (1) esszé (4) etika (1) extrém színterek (1) extrém zenei műfajok és online közösségek (1) facebook (1) fandom (1) felhívás (2) felhő (1) fesztivál (1) fesztiválok (1) fiatalság (1) fine cut bodies (1) fodor attila kevin (1) folyóirat (2) francia (1) free ingyenes hozzáférés sikeres üzleti modell (1) gedeon valéria (1) gelegonya edina (1) gender (1) geoff stahl (1) gerényi gábor (1) gijón (1) gitár (1) google (1) goth (1) grunge (1) gyulai attila (1) hanghálózatok metakommunikációja (1) hangminták (1) hardcore (1) hatalom (1) heavy metal (1) hír (1) hubai gergely (1) ignácz ádám (4) ilg barbara (1) indie (1) ingyen cucc (1) inspiráció (1) interjú (1) internet (1) iPod (1) jazz (1) jog (1) jogkezelők (1) jogok (1) kalózok (1) kidobott fimzenék (1) kitzinger dávid (3) klasszikus zene (1) Klausz Melinda (1) kodaj dániel (4) komolyzene (2) könczöl orsi (2) konferencia (10) konferencia-felhívás (1) konferenciabeszámoló (1) konferenciafelhívás (8) könnyűzene (1) kontroll modell (1) könyv (2) könyvbemutató (2) kossuth (1) köszönet (1) kötet (2) kovács balázs (1) közép-európai (1) közösségek (1) közösségi (1) krémer tamás (1) kritika (1) kutatás (2) lapszám (1) lemeztúrás (1) lemeztúrás az internet után (1) lengyel dóra (1) letöltés (1) london (4) l varga péter (1) mainstream (1) mancs (1) márkázás (1) marketing (1) média (2) médiareprezentáció (1) médiavisszhang (1) memphis (1) menedzsment (1) metal (1) mezei péter (4) michael azerrad (1) mito (1) mix (1) MNS (1) mobile (1) morcz fruzsina (1) mp3 (1) mr2 petőfi (2) mta (2) műfajok (1) mulatás (1) munkaetika (1) music (2) music networks seminar (1) myspace (1) németh gergely (1) nemzeti és transzlokális (1) newcastle (1) new orleans (1) nirvana (1) nyeremény (1) okosba (1) okostelefonok (1) online (1) online közösségi média (1) online zenei színterek esettanulmány liverpoolból (1) önreprezentáció és önreklám a zenei hálózatokban (1) óriás kislemez (1) összes előadás (1) our band could be your life (1) paizs miklós (1) Pannon egyetem (1) partykultúra (1) patakfalvi czirják ágnes (1) pécs (2) pénz (1) pernecker dávid (2) pléh dániel (1) politika (1) popular (1) populáris zene (4) popular music studies (1) pr (1) prieger zsolt (1) program (4) pte btk (1) pulay gergő (1) punk (4) rádió (1) rákóczi balázs (2) ramones (1) reader (1) recorder (3) replika (2) riszpekt (1) robert hollands (1) rock (1) rögzített zene (1) roma hip-hop (1) sajtó (1) sampling (2) sony (1) sorsolás (1) sounds of cluj (1) sound design (1) spanyolország (1) study (1) such györgy (4) sütő márton (1) szabad zenei közösségek és hálózatok (1) székely levente (1) szervác attila (1) szervezők (1) szerzői (1) szerzői jog (2) szerzői jogi kalózok és a magyar piac (1) színtér (4) színterek (2) szocializmus (1) szubkultúra (3) tánczenei (1) tanulmány (1) társadalmi változás (1) tavaszi szezon (1) theodor w adorno (1) tófalvy tamás (10) tóth anett (1) trend (2) trever hagen (1) uh (1) uh fest (1) új zéland (1) ultrahang (1) ultrahang fest (1) underground (2) urban ppopcultures (1) útinapló (1) üzleti modellek (1) vályi gábor (3) vásárhelyi ágnes (1) vass norbert (1) videók (2) világzene (2) világzene vagy balkáni populáris kultúra az elismerés és kirekesztés szimbolikus formái (1) vitos botond (3) vol 1 (1) wellington (1) west balkán (1) weyer balázs (4) zene (3) zenehallgatás (1) zeneipar (8) zenei hálózatok estek (20) zenei hálózatok folyóirat (2) zenei hálózatok szeminárium (1) zenelejátszók (1) zenepiac (2) zeneszociológia (1) zhf (1) zhf 001 12 (1) ZHF 002 EP (1) zipkomm (1) Címkefelhő

Licenc

Creative Commons Licenc

„From Please Please Me to Paparazzi” – lezajlott az első brit-magyar dalszerző kurzus

2011.03.18. 00:29 Zenei hálózatok

2011. március 9-ével befejeződött Szegeden az első, „From Please Please Me to Paparazzi” alcímen futó Dalszerzés és dalelemzés kurzus. A hathetes, heti két órás tanfolyamnak a Grand Café moziterme adott otthont, az oktató pedig a már több magyarországi produkcióval is együtt dolgozó brit Steve Swindelli dalszerző, énekes és producer volt  – Barna Emília beszámolója.

A kurzus többek között a következő kérdésekre kereste a választ: mi az oka annak, hogy – Keith Negus nyomán – a zeneipar befektetéseinek 90%-a képtelen nyereséget produkálni? Továbbá, egy tipikus, hároméves lemez-, vagy zeneműkiadóval kötött szerződés megkötése és lejárta között eltelt idő alatt megfigyelhető-e általában a dalszerzők részéről szakmai fejlődés? Amennyiben nem, miért nem? Végül, a kreativitást vajon hátráltatja-e, hogy hiányzik az a specifikus nyelvezet, amely lehetővé tenné a zenei textusról való beszédet? A zeneiparban általában „érzésről”, „hangulatról” beszélnek, arról, hogy valami „nem jön be nekik”, „a refrén nem elég erős” és így tovább. Az oktató tapasztalata szerint ritkák az ennél pontosabb, specifikusabb megállapítások.

A kurzus résztvevői adott (sláger)dalokat tanultak meg elemezni és értékelni, megfogalmazni azok általános szerkezetét és szervezőelveit, valamint azonosítani olyan visszatérő zenei elemeket, mintázatokat, amelyek a jelentős és hosszútávú sikert elért dalokban megtalálhatók. E feladatok teljesítéséhez nem volt szükség a kottaolvasás, -írás, valamint a formális zenetudomány fogalmainak beható ismeretére – az elemzés nyelvezetét közösen alakítottuk ki. A résztvevők megtanultak megfelelő terminológiát alkalmazni a dalok különböző aspektusainak leírására, az elemzett dalok pedig modellként szolgáltak az alkotófolyamat megkezdéséhez.

Az ismeretek gyakorlati alkalmazására a heti feladatok adtak lehetőséget: az órán elemzett dalokhoz kapcsolódó megadott szempontok szerint kellett különböző stílusú dalokat vagy dalok elemeit írni. A kurzus légköre bátorította azokat a szerzőket, akik némileg vonakodnak műveik „kritikai közönség” előtti bemutatásától. A résztvevők kreatívak voltak – hallhattunk dalokat elektronikus formátumban éppúgy, mint akusztikus gitáron előadva. A szerzeményeket Cornelius Cardew brit zeneszerző „Egység – Kritika – Egység” elve nyomán együttesen értelmeztük és értékeltük, ügyelve arra, hogy a kritika mindig építő legyen. A kurzus nem az egyéni populáris zenei ízlésről, nem autenticitás-paradigmákról vagy a művészet, vagy a művész fogalmáról szólt. A cél olyan szabályok azonosítása volt, amelyek koherens és sikeres dalokra jellemzők.

Akiknek felkeltette az érdeklődését a beszámoló: a jövőben is lesznek újabb kurzusok, előreláthatóan Budapesten is. Érdeklődni a formasonganalysis@gmail.com címen lehet.


Szólj hozzá!

Címkék: beszámoló barna emília dalszerző kurzus

A bejegyzés trackback címe:

https://zeneihalozatok.blog.hu/api/trackback/id/tr862749070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása